Artykuł dodany prze Iwona Protasiuk | 06-06-22
W erze cyfrowej, Twoja strona internetowa jest kluczowa dla pozyskania nowych klientów i utrzymania starych. Jeśli jesteś gotowy, aby przenieść swój biznes do Internetu, oto 4 proste kroki do zaprojektowania najlepszej strony internetowej, która wspiera Twoją markę i pomoże napędzić sprzedaż.
Na pierwszy rzut oka, tworzenie strony internetowej może wydawać się łatwe. Jednak z wszystkich różnych funkcji, kolorów i układów stron internetowych tam; to może być przytłaczające wiedzieć, gdzie zacząć. Twoja strona internetowa to Twój wirtualny sklep - więc stworzenie skutecznego jest niezbędne dla każdego, kto chce sprzedawać swoje produkty lub usługi online. Niezależnie od tego, czy uruchamiasz nowy sklep internetowy, czy chcesz po prostu odświeżyć swoją obecną stronę, te 4 proste kroki pomogą Ci zaprojektować najlepszą stronę dla Twojej firmy.
Po pierwsze, musisz zdecydować o celu swojej strony internetowej. Czy Twoja strona jest nastawiona na sprzedaż, czy może ma charakter informacyjny? Czy będzie na niej prowadzony Twój blog? Czy stworzysz na niej sklep eCommerce?
To wszystko są pytania, które trzeba będzie zadać sobie podczas projektowania witryny. Każda funkcja będzie kosztować, zarówno czas i pieniędze. Wybór odpowiednich funkcji od początku pozwoli Ci uniknąć niepotrzebnych kosztów i bólu głowy w dół drogi. Teraz przejdźmy do następnego kroku.
Jeśli wiesz, kim jest Twoja grupa docelowa, możesz lepiej zdecydować, jakie funkcje są ważne dla Twojej witryny. Na przykład, jeśli celujesz w matki w wieku 25 - 45 lat, będziesz chciał zawrzeć zdjęcia lub filmy z małymi dziećmi. Jeśli nie jesteś pewien swojej grupy docelowej, narzędzia takie jak Google Analytics mogą pomóc Ci dowiedzieć się więcej o Twoim obecnym ruchu.
Teraz, gdy już zdecydowałeś się na docelową grupę odbiorców i cel swojej strony, czas zacząć myśleć o wyglądzie i sposobie działania Twojej witryny. Zacznij od logo i marki firmy - to pierwsze elementy, które zobaczą odwiedzający stronę podczas jej przewijania. Jeśli odświeżasz swoją obecną stronę, możesz użyć swojego logo jako szablonu dla nagłówka.
Jeśli tworzysz nową witrynę, wybierz nagłówek, który uzupełnia Twoją markę. Pomyśl o kolorach, które chcesz zawrzeć na swojej stronie. Czy chcesz mieć jasny czy ciemny schemat kolorów? Czy powinieneś dołączyć zdjęcia lub użyć odważnych lub stonowanych kolorów?
Kiedy już zdecydowałeś się na swój wygląd i styl, nadszedł czas, aby zdecydować o najważniejszych funkcjach witryny. Jaką funkcjonalność chcesz mieć na swojej stronie? Czy chcesz funkcjonalność eCommerce, czy wolisz używać koszyka na zakupy hostowanego przez stronę trzecią?
Twoja strona internetowa jest pierwszym miejscem, do którego udaje się większość odwiedzających, gdy poznają Twoją firmę, produkt lub usługę. Poprzez skupienie się na celu witryny, docelowej grupie odbiorców i najważniejszych cechach, oraz podjęcie decyzji o nawigacji w stopce, będziesz na dobrej drodze do zaprojektowania najlepszej strony dla swojej firmy.