Artykuł dodany prze Iwona Protasiuk | 07-07-22
Dobrze zaplanowana kampania mailingowa to świetny sposób na dotarcie do klientów. Daje ona możliwość budowania relacji z klientami, zwiększania ich lojalności i retencji. Ważni odbiorcy, tacy jak członkowie, subskrybenci czy klienci, są często pomijani w marketingu. Panuje powszechne przekonanie, że do tych grup trudno jest dotrzeć. Jednak nie może to być dalsze od prawdy. Te segmenty są w rzeczywistości jednymi z najbardziej dostępnych i opłacalnych odbiorców dla każdej firmy.
Dobrze przemyślana kampania mailingowa pomoże Ci znaleźć równowagę pomiędzy dotarciem do nich a tym, by ich nie denerwować! Skuteczna kampania mailingowa pomoże Ci również zbilansować budżet, wykorzystując tanie stawki pocztowe i niedrogie materiały zamiast drukowania broszur czy kupowania drogich list direct mail.
Zanim zaczniesz planować nawet najbardziej podstawowe kampanie, musisz zrozumieć swoich odbiorców. Nie oznacza to tylko tworzenia person czy demografii, ale wiedzę o tym, gdzie mieszkają Twoi klienci, jakim językiem mówią i jakie media są przez nich używane. To pomoże Ci wybrać najlepsze kanały dystrybucji, aby dotrzeć do odbiorców i uniknąć wysłania mailingu, który nie jest odpowiedni dla lokalnego rynku.
Aby mieć pewność, że nie zapomnisz o podstawach żadnej kampanii marketingowej, możesz skorzystać z checklisty:
Jedną z najgorszych rzeczy, jakie możesz zrobić, jest próba brzmienia jak robot. Bądź szczery i autentyczny i twórz treści, które to odzwierciedlają. Jeśli wysyłasz mailing i brzmisz tak, jakbyś nie wierzył w to, co mówisz, to Twoi klienci też w to nie uwierzą.
Jeśli Twoi klienci widzą, że jesteś prawdziwy, chętniej Ci zaufają i zaangażują się w Twoją markę. Możesz to osiągnąć poprzez zawarcie w swoim mailingu informacji, które pozwolą Twoim klientom połączyć się z Tobą na głębszym poziomie. Możesz również połączyć się ze swoimi odbiorcami na mediach społecznościowych i poprzez uczestnictwo w społecznościach internetowych. Pokaż swoim klientom, że zależy Ci na ich zainteresowaniach i że nie próbujesz im tylko czegoś sprzedać.